شركة محامين اربد

المحاماة : مهنة حرة تشارك السلطة القضائية تحقيق العدالة وفي تأكيد سيادة القانون وفى كفالة حق الدفاع عن حقوق المواطنين وحرياتهم .
المحاماة : خدمة عامة ، وهي مهنة حرة مستقلة وعريقة في القدم ، وان تقاليدها التي هي العماد الأساسي لتنظيمها ، كانت دائماً وعبر القرون تتمتع بقوة المبادئ السامية المقدسة ، بحيث لا يمكن المساس بها دون أن يتعرض النظام القضائي برمته إلي الاهتزاز ، ودون أن ينتقص حق الدفاع عن حقوق وحريات المواطنين .

إربد مدينة أردنية، ومركز محافظة إربد في شمال الأردن وأكبر مدنها. تقع على بُعد 71 كيلومتراً شمال العاصمة عمّان، كما تبعد حوالي 20 كم إلى الجنوب من الحدود السورية الأردنية.

Irbid is the second largest metropolitan in Jordan by population after Amman. But as a city Irbid is the third largest one after Amman and Az Zarqa. The province of Irbid Governorate has the second largest population, and the highest population density in the kingdom.

                                                               Irbid (Arabic: إرْبِد‎

advocate noun [ C ] (LAWYER)

lawyer who defends someone in a law court

noun

a person who speaks or writes in support or defense of a person, cause, etc. (usually followed by of):an advocate of peace.

a person who pleads for or in behalf of another; intercessor.

a person who pleads the cause of another in a court of law.

1one who pleads the cause of anotherspecifically one who pleads the cause of another before a tribunal or judicial court

2one who defends or maintains a cause or proposalan advocate of liberal arts education

3one who supports or promotes the interests of a cause or groupa consumer advocate

Pronunciation /ˈadvəkət/

  • 1A person who publicly supports or recommends a particular cause or policy.

‘he was an untiring advocate of economic reform’

اترك رد